Er du nysgjerrig på en viktig lederstilling i Midt-Norges ledende finanskonsern? Vi søker nå en Konserndirektør med engasjement for kvalitet, effektive prosesser, og forebygging av økonomisk kriminalitet, for vår nyopprettede konsernenhet.
SpareBank 1 SMN sin visjon er «sammen får vi ting til å skje». Vi skal skape finansielle verdier, bygge samfunnet i regionen og ta del av ansvaret for en bærekraftig utvikling. Med gode kunderelasjoner og høy avkastning over tid har konsernet et solid fundament å bygge videre på. Vi har nå opprettet en ny konsernenhet for å styrke arbeidet med å forhindre økonomisk kriminalitet, og sikre effektive leveranser av høy kvalitet til våre forretningsenheter og kunder.
Nå ser vi etter deg som vil lede dette arbeidet. Som Konserndirektør Økonomisk kriminalitet og forretningsstøtte vil du være en være en sentral bidragsyter til arbeidet med å skape «Ett SMN», med formål om å styrke SpareBank 1 SMN som et ledende finanskonsern i Midt-Norge. Du vil lede en konsernenhet med fokus på økonomisk kriminalitet, kvalitet og effektive driftsfunksjoner. Til sammen utgjør dette i dag ca. 80 årsverk i konsernet. Stillingen inngår i konsernledelsen og rapporterer til Konsernsjef.
Sentrale arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for konsernets arbeid med å forhindre og avdekke økonomisk kriminalitet, inkludert antihvitvasking og svindel
- Ansvar for effektive leveranser til forretningsenhetene innenfor bankens kjerneprosesser
- Sørge for at konsernet følger regulatoriske krav innenfor stillingens ansvarsområder
- Bidra til økt kundetilfredshet gjennom å lede bankens kvalitetsarbeid og realisere konsernets målsetting om «kvalitet i alt vi gjør»
- Fremme en kultur av bevissthet og årvåkenhet mot økonomisk kriminalitet i hele organisasjonen
- Kontinuerlig forbedring av forretningsprosesser i tett samarbeid med prosessmiljøet i konsernenheten Teknologi og utvikling
- Samarbeide tett med andre konsernenheter for å sikre at kvalitetsinitiativer støtter overordnede forretningsmål
- Utvikle og lede et team av dedikerte fagfolk som har ansvar for kvalitets- og prosessoptimalisering
Ønskede kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning innen økonomi, rettsvitenskap, ingeniørfag, eller lignende
- Solid erfaring med kvalitetsledelse, prosessforbedring og endringsledelse, gjerne fra finans- eller rådgivningssektoren
- Forståelse for relevante kvalitets- og prosessverktøy
- Erfaring med å lede større team, inspirere medarbeidere og bygge en kultur for kvalitet og effektivitet
Personlige egenskaper:
- Analytisk og systematisk, med evne til å se helheten og samtidig ha et øye for detaljer
- Evne til å engasjere og motivere medarbeidere på tvers av ulike fagområder
- Initiativrik og målrettet, med en kontinuerlig forbedringstankegang
- Utmerkede kommunikasjonsevner, med evne til å formidle komplekse ideer på en enkel og inspirerende måte
- Genuin interesse for å utvikle bærekraftige og effektive forretningsprosesser
Vi tilbyr en viktig lederstilling i et konsern med sterk lokal forankring og stort samfunnsengasjement. Vi har et godt og inkluderende arbeidsmiljø som gir trygghet, motiverer til fysisk aktivitet og styrker det sosiale nettverket på og utenfor jobben. Som regionens ledende finanskonsern tilbyr vi en rekke ansattgoder.
Hvis du vil vite mer eller har spørsmål om stillingen, er du velkommen til å ta kontakt med våre samarbeidspartnere i Ascender, Knut Grotli 902 51 351, eller Per Svantesson 919 01 288.